رحمانی با بیان اینکه بیشترین فشارها امروز در حوزه اقتصادی است، افزود: امروز ما را با تحریم تهدید می‌کنند و باید همت کنیم و آن را برداریم؛ برداریم به این معنا که آنقدر در حوزه اقتصادی قوی شویم که جرات نکنند تحریم کنند اما وقتی نفت را می‌فروشیم 2.5 تا 3 میلیون بعد قطع می‌شود رشد اقتصادی ما از 12 درصد به یک درصد می‌رسد یا تورم از ٩ درصد به 40 درصد می‌رسد نشان دهنده وابستگی است.
کد خبر: ۷۸۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 03 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به رونمایی سند توسعه استان فارس اظهار داشت: یک طرف قضیه سند است اما یک طرف دیگر اداره و انگیزه انجام کار است که اگر نباشد هیچ سندی راه‌گشا نیست.

وی گفت: در این استان اگر توسعه و سرمایه‌گذاری و رونق اتفاق بیفتد یا نیفتد، به عهده همه کسانی است که در این جلسه حضور دارند و خارج از افراد حاضر در این جلسه نیست و برای اینکه کاری انجام شود در سیستم اداری هیچ مانعی نیست، مانع خود انسان‌ها هستند.

وزیر کشور با طرح این سوال آیا کسی است که معتقد به اقتصاد مقاومتی نباشد؟ افزود: همه کسانی که در این جلسه حضور دارند، معتقد به اقتصاد مقاومتی هستند. ما در این جایگاهی قرار گرفتیم در حکومت اسلامی داریم مدیریت می‌‌کنیم و به معاد، توحید و انقلاب اسلامی معتقد هستیم و هر کس که اعتقادی در این زمینه‌ها ندارد در این جا جایش نیست و نشستن روی این صندلی خیانت است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تکلیف را با خودمان روشن کنیم، بیان کرد: اگر شما بخواهید افتصاد مقاومتی در استان پیش می‌رود، در غیر این صورت هیچ کاری انجام نمی‌شود و پیش نمی‌رود و ابتدا از استاندار به صورت جدی می‌خواهم که اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ضرورت اقتصاد مقاومتی امروز برای کشور ما فقط بعد اقتصادی نیست، عنوان کرد: اقتصاد امروز متغیر وابسته است، در حال حاضر امنیت، استقلال، سیاست و مسائل اجتماعی ما با اقتصاد تعریف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه تصریح کرد: 15-16 سال است که این کشورها ثبات پیدا نکردند در همان ثبات نسبتی هم مردم در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند؛ همه کشورهایی که گرفتار استکبار شدند و در جنگ و ناامنی زندگی می‌کنند. این کشورها چند 10 سال دیگر می‌توانند به ثبات برسند؟

رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز عزت، استقلال، قدرت، عظمت و منافع کشور در دست ماست، خاطرنشان کرد: اگر مدافع منافع ملی نیستیم باید مدافع منافع شخصی که باشیم؛ برای خودمان و آینده فرزندانمان باید کار کنیم. اگر ملی هستیم برای ایران و اگر دینی برای خدا باید کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه خیلی بد است که با این همه ظرفیت در برخی استان‌ها بهره‌وری صفر است، گفت: ظرفیت و سرمایه‌ها فراوان است اما استفاده نمی‌شود، یک بانک یا دستگاه اجرایی کاری را که می‌تواند در یک ماه انجام دهد ٦ ماه طول می‌دهد.

امنیت داخلی و خارجی به اقتصاد وابسته است

وزیر کشور با بیان اینکه امروز امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با آن روبه‌رو هستیم، گفت: امنیت داخلی و خارجی ثقلش الان مسائل اقتصادی است، اگر امروز ما را تهدید می‌کنند تهدید اقتصادی است نه هیچ نوع تهدید دیگری؛ اگر زورشان برسد یک لحظه به ما رحم نمی‌کنند زورشان نمی‌رسد.

رحمانی با بیان اینکه بیشترین فشارها امروز در حوزه اقتصادی است، افزود: امروز ما را با تحریم تهدید می‌کنند و باید همت کنیم و آن را برداریم؛ برداریم به این معنا که آنقدر در حوزه اقتصادی قوی شویم که جرات نکنند تحریم کنند اما وقتی نفت را می‌فروشیم 2.5 تا 3 میلیون بعد قطع می‌شود رشد اقتصادی ما از 12 درصد به یک درصد می‌رسد یا تورم از ٩ درصد به 40 درصد می‌رسد نشان دهنده وابستگی است.

وی با بیان اینکه همه‌ش هم نگوییم دولت بیان کرد: همه باید پای کار بیایند، دولت و مجلس، دستگاه‌های اجرایی که نماینده دولت هستند. نگوئید اختیار و امکان ندارید چراکه دارید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امنیت داخلی و خارجی بستگی به اوضاع اقتصادی دارد، عنوان کرد: بعد از اتفاقی که در دی ماه رخ داد یک تحلیل غلطی را معاندین و منافقین ارائه کردند که این مسئله ناشی از معیشت بوده اگر زیاد کنید مردم توی خیابان می‌ریزند و کار جمهوری اسلامی تمام است. اینها هم تحریم‌ها را زیاد کردند تا کار تمام شود.

رحمانی با بیان اینکه اینها در تحلیل‌هایشان اراده مردم و رهبری و لطف خدا را نمی‌آورند، تصریح کرد: این تحریمی که قرار بود 22 بهمن را نبینیم امروز به این اندازه رسیدند که با ما کنار بیایند. علتش مقاومت است اما این درجه از مقاومت کافی نیست اگر نتوانیم رضایت‌مندی عمومی را ناشی از مسائل اقتصادی تامین بکنیم قوانین و سنت‌های الهی به هیچ کس رحم نمی‌کند.

کاهش 40 درصدی تجمعات اعتراضی

وی با بیان اینکه مردم به خاطر اسلام، رهبری و انقلاب سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اظهار داشت: در 5 ماهه امسال نسبت به سال قبل 40 درصد تجمعات و اعتراضات ما کم شده، رضایت‌مندی بالا نرفته رشد بیشتر شده ولی آن حدی نیست که منجر به رضایت‌مندی شود ولی به خاطر رهبر و اسلام تحمل می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه اکنون بیشترین نارضایتی مردم به دلیل مسائل اقتصادی است، گفت: باید اقتصاد را شکوفا کنیم و این امر هم به تامین امنیت و هم استقلال ما کمک می‌کند؛ هر کاری می‌توانستند بکنند از گرفتن کشتی تا فرستادن پهباد انجام دادند و در هر اقدامی جوابی درخور گرفتند. اگر می‌خواهیم این روند ادامه یابد باید اقتصاد را رونق دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استقلال ما وابسته به اقتصاد است، افزود: باید الگوی عملی اقتصاد در دنیای اسلام و برای کسانی که ما را الگو قرار دادند، داشته باشیم. وقتی مقام معظم رهبری اقتصاد را به عنوان یک ضرورت مطرح و دهه را دهه پیشرفت و عدالت عنوان می‌کنند نشان از این دارد که ایشان با درایت خود اولویت‌ها را می‌دانند و مطرح می‌کنند.

اقتصاد مقاومتی جهاد است

وی با بیان اینکه باید مسائل اقتصادی را حل کنیم و بسنده نکنیم به یکی دو گام، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی جهاد است، باید حتما جهش بکنیم. بهترین دانشگاه و بهترین مدیران را دارید، بهترین صنعتگران را دارید، سرمایه و مواد اولیه و ظرفیت‌های زیادی داریم ولی باید عاملی باشد که این ظرفیت‌ها را ترکیب کند و به بهره‌وری برساند.

وزیر کشور با بیان اینکه ضرورت اقتصاد مقاومتی نباید شبه به آن داشته باشیم، تصریح کرد: اگر ضربه‌ای به کشور وارد شود جبران آن سخت خواهد بود، اکنون که با اقتدار و عظمت که توان اجرا داریم ناشی از مقاومتی است که از جنگ گرفتند البته گام‌های خوبی برداشته شده ولی مطلوب نیست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها مثل صنایع نظامی و تکنولوژی حرف برای گفتن داریم، عنوان کرد: یکی از اختلاف‌های اینها با ایران این است که چرا موشک شما این قدر برد دارد؟ چرا این سلاح تولید می‌کنید؟ چرا در منطقه سلاح می‌فروشید؟

وی با بیان اینکه دعوای آنها با ما الان این است که چرا وارد این موضوعات و حریم‌ها شده‌اید؛ تصریح کرد: هیچ حقی ندارند چون حق طبیعی هر ملتی است که از خود دفاع کند؛ باید با نقطه تهدید مقابله کند. ما در این حوزه‌ها موفق هستیم ولی در حوزه اقتصاد به اندازه نیاز فاصله داریم و این است که رهبری مرتب مسائل اقتصادی را بیان و اولویت‌بندی می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه شیراز توانمندی بالا و ظرفیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود، بنده به عنوان وزیر کشور هر نوع حمایتی بخواهید به عنوان معین استان فارس انجام می‌دهم.

مانع اصلی در داخل دستگاه اجرایی است

رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ مانعی برای کار نیست و مانع اصلی در داخل دستگاه اجرایی است، بیان کرد: خودتان این مشکلات را حل کنید؛ اگر کسی هماهنگ نیست عذرش را بخواهید برود. هیچ مشکل اجرایی نداریم. اگر کمبود اجرایی باشد فاصله اینجا با تهران که تا مریخ نیست همه چیز امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داد که کمیته‌ای درست کنید و تاکنون 90 اختیار از دولت گرفتیم و ابلاغ شده است، تصریح کرد: اکنون هم به من گفتند ببینید استان‌ها چه چیزهایی نیاز دارند که انجام بشود و پیگیر جدی مشکلات هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه راه وجود دارد اما همه باید تلاش کنند، گفت: از استاندار تقاضا دارم که ارزیابی را دقیق و هر 3 ماه انجام دهد و هر دستگاهی ارزیابی ضعیف داشته باشد من در دولت می‌برم به وزیر نمی‌گوییم به خود رئیس جمهور می‌گویم.

رحمانی با بیان اینکه نمایندگان فارس بیشترین همراهی را با دولت داشته‌اند، تصریح کرد: باید از ظرفیت نماینده‌ها استفاده شود و استاندار هر نماینده را معین 3 تا 5 طرح شود و آن را عملیاتی کند.

انتخاب 31 شهرستان در کشور برای اجرای مثلث توسعه

وی با اشاره به اجرای مدل مثلث توسعه در برخی از استان‌ها گفت: مثلث توسعه یک ضلعش دولت است، یک ضلع قوه قضائیه و یک ضلع هم نماینده است و در محور اصلی هم امام جمعه قرار دارد برای هر شهرستان یک معین انتخاب کردند که شما هم باید انجام دهید.

وزیر کشور خطاب به استاندار فارس بیان کرد: برای هر بک یا دو شهرستان یک معین از سرمایه‌داران تا دستگاه‌های اجرایی انتخاب شود و در کشور
٣١ شهرستان را به عنوان الگو شروع کردیم و از فارس هم خرامه انتخاب شده است که به یک معین واگذار می‌شود.

شورای توسعه ملی برای هر استان راه‌اندازی می‌شود

رحمانی فضلی با بیان اینکه شورای توسعه ملی برای هر استان راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: از هر استان ١١ نفر معرفی می‌شوند با ترکیب بخش خصوصی و دولتی و علمی و اینها در تهران شورای عالی توسعه استان فارس می‌شوند و جلسات با اینها تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی مردمی بودن بسیار مهم و مورد تاکید رهبری است، تصریح کرد: در وزارت کشور اینها را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خود پیگیر امور باشند نه اینکه استاندار در تهران پیگیر اعتبار و مجوز باشد، گفت: 85 درصد از مسائل قابل حل است و مابقی را باید پیگیری کنید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم را باید عزیز بداریم و 40 سال است بار انقلاب را به دوش می‌کشند، افزود: راضی کردن مردم تا 80 درصد نیازی به پول و امکانات ندارد، باید به مردم جواب دهید در ادارات مردم را گرامی بدارید؛ باید موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها باید فضای ارتباط عمومی با مردم را فراهم کنند، بیان کرد: بیش از 75 درصد از مردم از دستگاه‌های اجرایی و عدم پاسخگویی ناراضی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار